Bravida styrker satsingen på havbruk – ansetter Kenneth Sørensen som serviceleder

Med 15 års erfaring fra næringen skal Sørensen lede den nye satsningen og bidra til å utvikle et helhetlig tjenestetilbud for havbruksnæringen i Troms-regionen.

Nyhet Havbruk Tromsø

Sørensen kommer fra AKVA group, hvor han har jobbet de siste 15 årene som servicetekniker og avdelingsleder. Nå blir han en nøkkelressurs i Bravidas satsning på havbruk i Troms-regionen.

– Vi er svært fornøyde med å ha Kenneth ombord. Med 15 års erfaring fra en av de største leverandørene til havbruk kjenner han både kundene og deres behov svært godt. Han vil spille en sentral rolle i vår satsing på å levere helhetlige tjenester, og vi er veldig heldige som får en kompetent person på laget. Kenneth blir en viktig brikke for å styrke vår tilstedeværelse i Troms, sier Harald Ås Farstad, forretningsutvikler innen havbruk i Bravida.

Den første uken i Bravida gikk til å utveksle ideer og erfaringer med Piotr Cybulski, serviceleder for Bravidas eksisterende havbrukstilbud i Alta.

Ser behovet for et helhetlig tjenestetilbud

Sørensen tar med seg bred erfaring fra service, prosjekt og salg i havbruksnæringen inn i sin nye rolle som serviceleder i Bravida.

– Det er spennende å være med på å bygge opp denne nye satsningen i Tromsø. Jeg kjenner både kundene og prosessene i bransjen, og ser frem til å kunne bidra til vekst og utvikling i regionen, sier Sørensen og legger til:

– Vi ser behovet for tjenesteleverandører i regionen og vi mener Bravida kan bidra med en større tyngde da vi kan levere flere fag, som automasjon, elektro, rør, og brann og sikkerhet.

Lokal tilstedeværelse og ny rekruttering

– Vår styrke ligger i at vi jobber lokalt, men med kompetanse fra hele landet. Vi har en klar strategi om å vokse innenfor havbruk, og Kenneth vil være en nøkkelperson for å forene de ulike fagene vi leverer. Vi plukker fra øverste hylle, og vi ser frem til å ta nye skritt i denne viktige bransjen, forteller Farstad.

Bravida har allerede startet rekruttering av flere teknikere i Tromsø, og med Sørensen i spissen vil de tilby et regionalt, helhetlig tilbud til havbruksnæringen.

Fra servicesamling i Alta. Fra venstre Harald Ås Farstad, Kenneth Sørensen, Piotr Cybulski (Serviceleder Alta)